vrijdag 28 juni 2013

Elk einde is een nieuw begin

Vandaag is het dan zover... Ik weet nog dat ik het aan het begin best
moeilijk vond om naar Düren te gaan. Nu zit ik er dus al een half jaar
en heb ik de vooropleiding dus afgerond.

Vandaag had ik dus mijn allerlaatste dag. We hebben deze week niet zo
heel veel gedaan. Het was voornamelijk kletsen en de boel opruimen.

Verder hebben wij als klas deze week nog lekker bij de Italiaan
gegeten. Het was een hele gezellige avond! Gelukkig blijven we elkaar
allemaal nog zien. We moesten alleen afscheid van één persoon nemen.

Gelukkig gaan er twee klasgenoten met mij mee en zullen we met z'n
drieën de opleiding gaan volgen. Dat vind ik erg fijn. We kunnen het
namelijk goed met elkaar vinden. We passen ook perfect bij elkaar en
kunnen elkaar ook goed steunen en helpen. Dat is in ieder geval super
fijn!!

Tja, zo zie je maar dat de tijd toch vliegt... Kon ik me eerst niet
voorstellen om te beginnen, nu is het eerste deel al voorbij. Nu
begint het serieuze werk. Hopelijk hebben ze alles goed aangepast en
kunnen wij als blinden ook veel doen. Ik heb namelijk al verschillende
geruchten gehoord dat dat niet altijd het geval is. Dat verwacht je
natuurlijk niet bij een instelling voor blinden en slechtzienden, maar
blijkbaar moeten zij ook nog veel leren.

We zien het wel. Ik laat het in ieder geval op me afkomen en probeer
er het beste van te maken. Het gaat me natuurlijk wel lukken!!!! Want
positief denken is al het halve werk.
Aanstaande maandag start ik dus met de opleiding "Handel en
communicatie". Vanzelfsprekend houd ik jullie zo goed mogelijk op de
hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten