Je kent het misschien wel... Iemand heeft problemen met zijn telefoon en heeft hulp nodig. Jij weet hoe het moet en wil de persoon graag helpen. Je pakt de telefoon van diegene en legt het allemaal uit en doet het voor. Ja, normaalgesproken kan dat gewoon, maar niet bij mij. Toch kon ik gisteren iemand helpen met een probleem en dat allemaal dankzij de goede ondersteuningssoftware van een Iphone. Het kwam zo.
Ik heb al vaker over de Iphone geblogd, dus ik wil niet in herhaling vallen. Toch nog even voor mensen die het niet weten: de Iphone is volledig toegankelijk voor mensen met een visuele beperking.
Iemand uit mijn familie heeft sinds kort ook een Iphone en we zijn de hele tijd druk aan het What's appen.
Je maakt dan vaak gebruik van smilys en andere plaatjes. Deze zitten standaard in je telefoon, maar je moet ze wel eerst toevoegen.
Gisteren kreeg ik dus van mijn familielid de vraag hoe ik die smilys maak. Ja, dat is moeilijk uitleggen zo... Gelukkig gingen we er gisteren toch naartoe. Zo kon ik het ook voor haar instellen. Ik vroeg aan haar of ik het zelf moest doen. Dat vond ze wel fijn.
Met een paar handelingen kun je op iedere Iphone de voiceover aanzetten. Dit heeft ze dus even voor mij gedaan. Toen kon ik er zelf mee aan de gang en heb ik het voor haar geregeld. Daarna even uitleggen hoe het werkt en ze was dolblij. Daarna nog even de voiceover uitzetten en de Iphone is weer een normale telefoon.
Handig toch? Ik vind het erg fijn dat ik op zo'n manier nu ook anderen met problemen kan helpen. Ik vind het namelijk vaak lastig om mensen te helpen zonder dat ik het voor me zie. Dan kan ik wel zeggen wat je moet doen, maar dan gaat het toch niet altijd helemaal goed. Echt grappig hoe het nu soms wel kan door de technische ontwikkelingen.
Leuk dat je kon helpen door de voiceover. Ik wil ook een Iphone, maar weet nog niet bij welke provider en wat voor abonnement.
BeantwoordenVerwijderen