maandag 9 september 2013

Familieweekend 2013

Afgelopen weekend was het dan weer zover… Het was weer tijd voor ons
jaarlijkse familieweekend! Dit jaar alweer voor de veertiende keer…
Wat gaan de jaren toch snel..
Deze keer was het weekend wel heel erg speciaal. Het was de eerste
keer dat Matthias met mij mee ging. Nu zou hij mijn hele familie gaan
ontmoeten. Dat voelde wel heel erg bijzonder.

Gelukkig had hij het erg naar zijn zin en voelde hij zich al snel
welkom. Ik had zelf ook al heel snel het gevoel dat hij welkom was.

Op vrijdagavond was het zoals altijd lekker bijkletsen. Deze keer
moest ik Matthias natuurlijk aan iedereen voorstellen en veel over hem
vertellen. Dat was erg leuk om te doen. Verder hebben we gezellig
zitten kaarten.

Op zaterdag begonnen we met een lekker ontbijtje. Daarna was het tijd
voor het eerste spel. Dit was Memory. Van elk familielid was er een
foto. Natuurlijk was die dubbel. Deze twee foto's waren dan samen een
setje. Ik vond het spel origineel bedacht, maar zelf vond ik er niks
aan. Ik kon niet echt meedoen en raakte op een gegeven moment het
overzicht volledig kwijt. Dat was wat minder, maar toch complimenten
voor de organisatie. Het idee vond ik top!

Die middag vond ik erg leuk. We moesten creatief zijn en een
schilderij maken. Dit schilderij moesten we buiten in elkaar zetten.
De natuur diende dus als inspiratie.

Omdat ik het niet kan zien vond ik het leuk om het schilderij wat
voelbaar te maken. Matthias en ik gebruikten zand om de bodem voelbaar
te maken. Vder schilderden we een boom met echte boomblaadjes. Aan
deze boom hingen twee harten met de M en de T. We schilderden er ook
nog een paar wolken bij. Ik vond hem heel erg mooi geworden.

‚s Avonds speelden we „De jongens tegen de meisjes". Heel erg leuk
bedacht! We moisten vragen beantwoorden, woorden vormen met letters
die we op onze buik en rug hadden en hinds doen. Het was heel erg
vermakelijk en gezellig. We deden ook „geen ja, geen nee, geen uuuh".
Dat was leuk. Ik werd door de meiden gestuurd en had maar één foutje!!
Echt super leuk!

Zondag was alweer de laatste dag. We deden nog een spelletje.
Alternatieve bingo. Bij dit spel moet je bij elk cijfer een voorwerp
zoeken. Dit hoefde ik niet mee te doen omdat het voor mij bijna
onmogelijk is. Ik bood me aan om de nummertjes te trekken. Toch nog
iets zinvols gedaan.

In de middag hebben we nog lekker gegeten. Er werd een romantische
tafel voor Matthias en mij gedekt. Dat was wel heel erg lief en
origineel. We werden zelfs bediend door serveerster Yvonne. Dat was
heel erg leuk bedacht.

Daarna was het weer tijd om de boel in te pakken en om naar huis te
rijden. Het was een erg geslaagd weekend en ik ben blij dat we volgend
jaar weer naar dezelfde locatie gaan! Ik hoop dat het nog jaren zo
door kan blijven gaan!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten